onsdag 29 maj 2013

Min skola i Thailand

Hej!

Vi har väldigt roligt här.

Jag hade tänkt berätta lite om min skola. Man jobbar i små bungalows, det är våra klassrum.

Så här heter min skola i Thailand.

Det här är våra klassrum
Till höger ligger salan, där vi har samlingarna, och bland annat musik och drama. Ibland är vi där på rasterna och spelar spel.

Vi äter lunch på en restaurang. Vi äter kyckling varje dag fast på fredagar lagar de svensk mat eller försöker iallafall. Dom här två senaste veckorna har vi fått önskemat.


Vår matsal är en restaurang som heter Mons.

Vår lunchrestaurang.

Vi har gymnastik på stranden. Vår dusch är en vattenslang. Lärarna får duscha oss.


Här hade vi Vasaloppet på stranden.

Varje rast brukar jag vara inne. Det är väldigt varmt.

Det är en kort bit till skolan. Pappa skjutsar oss ibland till skolan i tuk-tuken. 

På måndagssamlingarna berättar dom vad som händer under veckan. På fredagssamlingarna är det en klass som uppträder och gör något roligt. Föräldrarna är med på samlingarna och vi sjunger alltid thailändska nationalsången.
 

Jag tillsammans med Klara på fredagssamlingen i salan.


En fredagssamling hade vi modevisning med våra tröjor som vi hade batikmålat.

Här är jag mannekäng.

 
 Elias är väldigt busig på fredagssamlingarna och brukar komma fram till mig.   


Min lärare heter Berit. Nästan alla klasskompisarna har åkt hem nu. De som är kvar heter Klara, Carl och  Alfred. Så vi är fem i klassrummet. När jag kom var vi 12 barn i klassen.

På skolavslutningen som är på fredag så ska vi ha kransar av papper. På avslutningen så ska vi sjunga och äta buffé och alla ska få en medalj.

Ha det så bra / Ellinor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar