måndag 13 maj 2013

Rånade...

...av apor!


I söndags besökte vi nationalparken på Koh Lantas södra spets. Där stötte vi för första gången på den organiserade brottsligheten, här i form av apor. De fanns i mängder och var hela tiden beredda att stjäla allt som de såg. Vi blev rånade två gånger. Den första gången var det en apa som hoppade fram och tog en oöppnad Coca colaburk som vi ställt på ett bord. Om han lyckades öppna den vet vi inte... Det andra rånet kan man beteckna som ett personrån, tror jag. Jag kom gående med en kasse med bullar och annat smått och gott. Apan kom springande mot mig och trots att jag skrek och slog efter den så kom den fram och grep tag i min kasse, hade sönder den och tog en av bullpåsarna. Sedan satte den sig en bit bort och åt upp våra bullar. Vi fick sitta inne på ett informationscenter och äta upp resten av vår massäck.


En av gängbrottslingarna



Men de kan ju även vara rätt söta. Mamma med barn




Uppe vid fyren längst söderut på ön

Fyren på håll



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar